• آرم سرحد نيوز

  • پرچم اسلام

  • كلام ناب

    از عبدالله بن عمرو بن عاص- رضی الله عنهما- روایت شده است که پیامبر (ص)فرمودند:(( تمام گناهان شهید. جز قرض ( او ). بخشیده می شود)). در روایتی دیکر از مسلم آمده است: (( کشته شدن در راه خدا . کفاره ی همه چیز و هر گناهی است. به جز قرض)). (مسلم روایت کرده است). {1886}
  • `پيروزي نزديك است ( انشاء الله)

  • وبسايت جنبش مقاومت (جندالله)

  • سپاه صحابه ايران_ssi

  • دوستدار شهدای جندالله

  • شاهین بلوچستان

  • آهوران نيوز

  • تفتان

فضايل شهداء

  ضمانت براي دخول در جنت

  خداوند متعال مي فرمايد:إِنَّ اللّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ (توبه 111)

  ترجمه: هرآيينه الله خريد كرده است از مسلمانان جان ايشان و مال ايشان را به عوض آن كه ايشان را باشد بهشت

  وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَنْ يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ (محمد 4-5-6)

  ترجمه: و آنانكه كشته شدند در راه الله پس حبط نخواهد كرد عمل ايشان را .راه خواهد نمود ايشان را و نيك خواهد كرد حال ايشان را و خواهد در آورد ايشان را به بهشتي كه شناسايي كرده است ايشان را بدان .

 حضرت سمره بن جند ب (رض) مي گويد :رسول الله (ص) فرمودند :شب در خواب ديدم دو مرد كنار من آمدند و مرا بر درختي بالا بردند .و بعد از آن مرا به خانه اي بسير زيبا داخل كردند . من قبلاً چنان محلي زيبا را نديده بودم.ان دو نفر به من گفتند اين محل . محل شهيدان است .

 ابو هريره (رض) از رسول الله (ص) روايت مي كند : سه نفري كه پيش از همه به بهشت وارد مي شوند به من نشان داده شدند 1-شهيد 2-پرهيز كننده از ارتكاب به حرام و شبهات 3-غلامي كه عبادت پروردگارش را به نحو احسن انجام داده و براي مالك خود هم خير خواه است حضرت ابوهريره (رض) از رسول الله (ص) روايت مي كند:الله تعالي بر دو شخص {از روي خوشي } مي خندد كه هر يكي آن ديگر را به قتل رسانيده است و هر دو وارد بهشت مي گردند . صحابه پرسيدند : چگونه ؟ رسول الله (ص) فرمودند: يكي از آن‌ها به دست ديگري كشته مي شود و به علت شهادت به داخل بهشت فرستاده مي شود بعد الله تعالي . آن ديگري را هدايت مي كند و او مسلمان مي شود و جهاد مي كند و توسط كفاربه شهات مي رسد (و در نتيجه آن هم وارد بهشت مي شود .

 از حضرت جابر (رض) مروي است :رسول الله (ص) فرمودند :هر كس براي طلب رضاي الله كشته شود خداوند او را عذاب نخواهد داد

  حضرت عبدالله بن عمرو(رض) مي فرمايد:در بهشت محلي به نام (عدن) وجود دارد.آن محل پنج هزار درب دارد . بر هر دري پنج هزار حور مجود است . آن محل فقط مخصوص انبياء و صديقان و شهدا است .

 حضرت اسلم بن سليم (رض) از رسول الله (ص) پرسيد :چه كساني وارد بهشت مي شوند؟ آن حضرت (ص) فرمودند : انبيا .شهدا و اطفالي كه زنده در گور كرده شده‌اند وارد بهشت مي شوند .

 از حضرت انس (رض) روايت است ام ربيع مادر حارثه بن سراقه (رض) در خدمت رسول الله (ص) حاضر شد و پرسيد يا رسول الله (ص) در باره ي پسرم حارثه چه خبر داريد؟! او در روز بدر در اثر تير ناشناس كشته شد اگر او در جنت است من صبر مي كنم و چنان چه غير از اين است برايش زياد گريه مي كنم رسول الله (ص) فرمودند اي مادر( حارثه)! در بهشت چندين باغ وجود دارد فرزند تو در فردوس اعلي يعني بالا ترين درجه ي بهشت است

 از حضرت انس (رض) روايت است : شخصي سياه پوست به خدمت آن حضرت (ص) حاضر شد و عرض كرد : يا رسول الله (ص) انسان بد بو و بد قيافه اي هستم . مال و ثروتي ندارم اگر در جنگ با كفار كشته شوم به كجا خواهم رفت ؟ ! رسول الله (ص) فرمودند : به بهشت .او جنگيد تا آن كه شهيد شد . رسول الله (ص) در كنار جسدش آمد و فرمود الله تعالي چهره ات را نوراني و تنت را خوش بو و مالت را افزون گردانيده است . آن حضرت(ص) در حق همين شخص يا در حق ديگري فرمود : من حور عين او را ديدم كه جبه ي او را كشيد و در آن داخل شد.

مصنف (رح) مي فرمايد : آن شخص سياه پوست (جعل) (رض) نام داشت .

حضرت ابن عباس رضي الله عنهما مي فرمايد : رسول الله(ص) فرمودند : جعفر ابن ابي طالب را در بهشت ديدم كه مانند فرشته دو پر داشت . تا هر جا ميل داشته باشد بتواند به آنجا پرواز كند. قسمت جلوي پرهاي او خونين بودند .

 

  

 

بيان فضايل و مراتب شهيد

 فضايل شهيد بي شمارند.اينجا فقط به بيان فضايلي كه در علم من هستند.اكتفا ميكنم

1شهدا زنده هستند

  (وَلا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَكِنْ لا تَشْعُرُونَ (بقره154)

ترجمه:ونگوييد كسي را كه كشته مي شود در راه خدا كه ايشان مردگانند بلكه ايشان زنده‌اند و ليكن شما آگاه نمي شويد.

  در جاي ديگر مي فرمايد:

 وَلا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمْ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلا هُمْ يَحْزَنُونَ يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِنْ اللَّهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللَّهَ لا يُضِيعُ أَجْرَالْمُؤْمِنِينَ (ال عمران 169-171

 ترجمه: و مرده گمان مكن كساني را كه كشته شدند در راه الله :بلكه زنده‌اند نزديك پروردگار خويش و روزي داده مي شوند.شادان به آنچه عطا كرده است الله ايشان را از فضل خود .و خوش وقت مي شوند بسبب انانكه با ايشان نه پيوسته اند از پس ايشان .بسبب آن كه هيچ ترس نيست بر ايشان و نه ايشان اندوهناك شوند .خوش وقت مي شوند و به نعمت از الله و فضل او به انكه الله ضايع نمي كند مزد مومنان را.

 حضرت عبدالله ابن عباس (رض)مي فرمايد:آن حضرت(ص)فرمودند:شهدا كناره دروازه ي بهشت در محلي سر سبز كنار دريا سكونت دارند و صبح و شام از بهشت براي آنان روزي آورده مي شود.

حضرت انس(رض)از رسول الله (ص)روايت مي كند:وقتي انسان‌ها در روز قيامت براي حساب بلند كرده مي شوند بعضي از آن‌ها شمشير بر گردن خود آويزان دارند در حالي كه از آن شمشير ها خون مي چكد. آنان براي ورود به بهشت در كنار دروازه ي بهشت ازدحام مي كنند.پرسيده مي شود:اين ها چه كساني هستند؟گفته مي شود:شهيدان اند كه آنان زنده بوده و به آنان روزي رسيده است.

رسول الله (ص)در روز احد كنار جسد مصعب بن عمر(رض) ايستاددر حالي كه او بر روي خود بر زمين افتاده بود پرچم رسول الله(ص)در آن روز به دست او بوداين آيه كريمه را تلاوت مي كرد:

 {مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَعَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا }   الاحزاب(23)

 ترجمه: از مسلمانان مردان اند كه راست كرده اند آنچه عهد بسته بودند با الله بر آن پس از ايشان كسي هست كه به انجام رسانيد قرار داد خود را و از ايشان كسي هست كه انتظار مي كند و بدل نكردند هيچ وجه بدل كردني.

بدون ترديد رسول الله (ص)گواهي مي دهد :به اين كه شما روز قيامت در پيشگاه خداوند از زمره ي شهدا هستيد!بعد آن حضرت(ص)رو به مردم كرد و گفت: اي مردم! كنار آنان بياييد و آنان را زيارت كنيد و به آن‌ها سلام عرض كنيد.قسم به آن ذاتي كه جانم در قبضه ي قدرت او است.هيچ احدي تا روز قيامت به آن شهيدان سلام عرض نمي كندك الآ آن كه آنان جواب سلام شان را خواهند داد.

محمد بن قيس بن مخرمه(رض)مي فرمايد:روز احد يكي از انصار از آن حضرت (ص)محافظت مي كرد. به وي گفته شد.رسول الله شهيد شده است. او گفت من گواهي مي دهم كه آن حضرت(ص)دين را رسانيده است بنابر اين شما مسلمانان براي دفاع از دين او جهاد كنيد.او تا سه بار بلند شد و در هر بار تا دروازه ي مرگ رسيد و سر انجام در مرحله ي سوم به شهادن نايل آمد.او وقتي با خداوند ملاقات كرد و با همراهان شهيد خود ملحق گرديد و نعمت‌ها ي بهشتش را مشاهده نمود بسيار خوشحال شد اين جملات را زمزمه مي كرد :پروردگارا آيا قاصد نيست كه اين خبر را به رسول الله(ص) برساند؟الله تعالي گفت: قاصذ شمامنم. بعد الله تعالي جبريل را دستور داد كه اين آيه را به رسول الله (ص) نازل كند: {وَلا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ}

 مصنف (رح)مي فرمايد:درباره ي سبب نزول اين آيه احاديث صحيح زيادي وجود دارد.انشاء الله در صفحات بعدي خواهد آمد

 حضرت جابر بن عبدالله(رض) ميگويد: رسول الله(ص) به من گفت: اي جابر چرا در فكر فرورفته آي؟ من گفتم: يا رسول الله پدرم شهيد شده است و قرض ها و اولاد زيادي از خود بر جاي گذاشته است. رسول الله (ص) فرمودند: آيا به تو خبر ندهم كه خداوند با پدر تو بدون پرده و حجاب هم كلام شده است در حالي كه با ساير مردم در پرده با آنان سخن گفته است. خداوند به او كفته است هر چه بخواهي به تو مي دهم پدرت گفته است:مرا بار ديگر به دنيا بازگردان تا دو مرتبه شهيد شوم. الله تعالي به او فرموده است.قبلآ است گونه فيصله شده است كه اجازه ي باز گشت دوباره به دنيا نيست. آن گاه پدر تو گفته است: اي رب من وضعيت ما را به بازماندگان ما اطلاع بده. الله تعالي اين آيات را نازل كرد{وَلا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ}

 

 شهادت رتبه اي بزرگ و عظيم است

 شهادت رتبه اي بزرگ و عظيم و مقامي بسيار والا كه نصيب فرد خوش شانس مي شود و عايد آن انسان خوش بختي مي گردد كه فلاح و رستگاري هميشگي براي او نوشته شده است.مقام شهادت بعد از مقام نبوت در سومين رتبه قرار دارد.ارشاد ايزد منان است

 

{فَأُولَئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللهُ عَلَيْهِم مِّنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولَئِكَ رَفِيقًا }(نساء69)

 

ترجمه:پس اين جماعت همراه آن كسان اند كه انعام كرده است الله برايشان از پيغمبران و صديقان و شهيدان و صالحان.و نيكو رفيق اند ايشانان.

 در حديثي صحيح از عتبه بن عبد آمده است:انبيا عليهم السلام فقط از شهيد بخاطر مقام نبوت افضل اند.

ممكن است كه مصداق اين حديث شهيدان به خصوصي است و مصداق آيه اي كريمه عموم شهدا مي باشد

فلسفه ي {شهيد)گفتن كساني كه در راه الله كشته مي شوند؟

در اين باره به اقوال زير توجه كنيد1

اين كه براي آنان شهادت (گواهي )بهشت داده شده است.(يعني براي بهشتي بودن آنان ترديدي نيست.)

2-ارواح آنان (هم اكنون)در بهشت شاهد.يعني حاضر ميشوند.چون كه آن‌ها نزد حق زنده‌اند و ارواح ساير مردم روز قيامت در بهشت حاضر كرده مي شوند نضر بن شميل مي فرمايد:معناي(شهيد)شاهد است و شاهد به معناي حاضر شونده در جنت است. علامه قرطبي (رح)همين قول را صحيح دانسته.

3-ابن فارس مي گويد:الشهيد بمعني القتيل…-يعني شهيد به معناي كشته شده در راه خداوند متعال است.يعني فرشتگان در وقت شهادت وي كنارش حاضر مي شوند.

4-ابن الانباري مي فرمايد: خدا و فرشتگان براي او گواهي جنت را مي دهند.به همين علت شهيد گفته مي شود.

5-هنگام خروج روح از كالبد شهيد اجر و مقام او در جلو ديدگانش حاضر كرده مي شوند به همين و جه او را (شهيد)مي نامند.

6-فرشته هاي رحمت براي بردن روح او شاهد و حاضر خواهند شد.

7-نزد شهيد يك شاهد موجود است كه به شهادت او گواهي مي دهد و آن خون او است چرا كه وقتي روز قيامت بلند كرده مي شود از رگ هاي او خون مي چكد

 

 

رهبانیت و سیاحت این امت جهاد. در راه الله سبحان و تعالی است

 مومنانی که در عوض جان و مال خود بهشت را خریداری نمودهاند الله تعالی درباره ی آنان ارشاد می فرماید:

 التَّائِبُونَ الْعَابِدُونَ الْحَامِدُونَ السَّائِحُونَ) توبه:112

 ترجمه: ایشان توبه کنندگان اند عبادت کنندگان اند حمد گویندگان اند سفر در راه الله کنند گان

 ابوذر(رض) می گوید: از رسول الله (ص) در خواست وصیتی کردم. رسول الله(ص) به من گفت: من تو را به تقوی و ترس از الله توصیه می کنم. زیرا تقوی راس(بنیاد) دین است . ابوذر (رض) می گوید: به آن حضرت (ص) گفتم: یا رسول الله مرا بیشتر نصیحت کن! رسول الله (ص) فرمود: تلاوت قرآن و ذکر الله را لازم بگیر ! بدون شک این برای تو در زمین یک نور و در آسمان سبب ذکر (خیر) است. ابوذر (رض) می گوید . اجتناب کن. زیرا قهقهه دل را می میراند و چهر را بی نور می گرداند!. ابوذر (رض) می گوید من از رسول الله (ص) خواستم هنوز بیشتر برایم بگوید!آن حضرت(ص) فرمود: جهاد را لازم بگیر ! زیرا جهاد رهبانیت امت من است. من عرض کردم یا رسول الله دیگر بفرماید! فرمود: با مسکینان محبت کن! و با آنان بنشین. من عرض کردم: دیگر بگوئید! آن حضرت (ص) فرمودند:( به اعتبار مال و سلامتی به پائین تر از خود نگاه کن و به بالا تر از خود نگاه نکن!  

 ابو سعید خدری (رض) می فرماید: شخصی در خدمت آن حضرت(ص) حاضر شد و گفت: یا رسول الله ! مرا وصیتی کن! رسول الله (ص) فرمود: تقوی را محکم بگیر. زیرا تقوی مجموعه ی نیکی ها است. و جهاد را لازم بگیر: زیرا جهاد رهبانیت است. و پای بند تلاوت قرآن باش! و ذکر خداوند را بکن !. بدون تردید آن برای تو در زمین سبب نور و در آخرت سبب ذکر (خیر) می شود . زبانت را بجز از سخن نیکو مگشا!. زیرا بوسیله آن بر شیطان غالب می آئی.<> اتس بن مالک (رض) می فرماید: رسول الله(ص) ارشاد فرمودند: راهنمایی کننده به نیکی مانند عمل کننده به نیکی است. برای هر امت رهبانیت است. رهبانیت این امت جهاد فی سبیل الله است. پروردگارا برای امت من در وقت صبح برکت عطا بفرما

 

  برای مجاهدین در بهشت .صد درجه وجود دارد

 

قال تعالى ((لا يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنْ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُوْلِي الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِينَ دَرَجَةً وَكُلاًّ وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَى وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْراً عَظِيماً(95)دَرَجَاتٍ مِنْهُ وَمَغْفِرَةً وَرَحْمَةً وَكَانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً 96 ( النساء )

ترجمه :برابر نیستند نشینندگان غیر معذر از مسلمانان و جهاد کنندگان در راه الله تعالی به مال خویش و جان خویش فضل داده است الله مجاهدان را به مال و جان خویش بر نشینندگان در مرتبه و هر یکی را وعده ی نیک کرده است الله و افزون داده است الله مجاهدان را به نسبت نشنندگان مزد بزرگ .افزون داده است مرتبه ها از جانب خویش و آمرزش و بخشائش وهست الله امرزنذه مهربان.

حضرت ابوهریره (رض) از رسول الله (ص) روایت می کند:هر کس بر خداوند ایمان آورد و نماز را اقامه نماید و زکات مالش را بپردازد و رمضان را روزه بگیرد . بر الله تعالی لازم است او را در بهشت داخل گرداند . خواه آن که آن مرد در راه الله هجرت (وجهاد) کند یا نه!صحابه عرض داشتند : یا رسول الله (ص) !ایا این سخن را به مردم نگوییم ؟! آن حضرت(ص) فرمودند:الله سبحانه و تعالی در بهشت برای افرادی که در راه او جهاد می کنند صد درجه آماده مرده است.فاصله ی میان هر دو درجه به اندازه ی فاصله ی بین زمین و آسمان است . هر گاه از الله تعالی خواستید . فردوس را بخواهید . زیرا فردوس حصه ی میانگین و بلند بهشت است . از همان جا نهره های بهشت سرچشمه می گیرند . و هر قسمت بالای آن عرش رحمن قرار دارد. (2)ابو سعید خدری (رض) روایت می کند : رسول الله (ص) فرمودند : هر کس بر ربوبیت الله تعالی و حقانیت اسلام و نبوت محمد (ص) (معتقد و )خشنود باشد . بهشت برای او واجب می گردد . ابو سعید خدری (رض) را از این سخن خوش آمد : گفت : یا رسول الله! دوباره تکرار کنید ! رسول الله (ص) دوباره همان سخنان را تکرار نمودند و گفتند : عمل دیگری است که از عمل کردن به آن الله تعالی یکصد درجه به بنده ی خود عطا می فرماید. فاصله ی میان هر یک از آن درجات به اندازه ی فاصله ی میان زمین و آسمان است. ابو سعید (رض) پرسید:یا رسول الله (ص) آن کدام عمل است ؟! آن حضرت (ص) فرمودند: جهاد در راه الله سبحانه و تعالی است.

                                         

                                                 شهادت                                                    

                                                 

إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُمْ بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ ) التوبه( 111)                                                      

 ترجمه :هر آینه الله (تعالی) خرید کرده است از مسلمانان جان ایشان و مال ایشان را به عوض ان که ایشان را باشد بهشت .جنگ می کنند در راه الله تعالی پس می کشند و کشته می شوند وعده ای که لازم است بر الله به تحقیق در تورات و انجیل و قرآن و کیست وفا کننده تر به وعهده ی خویش از الله. پس شادمان باشید به این فروختن خود که معامله کردید به آن.واین است پیروزی بزرگ

 وقتی الله جل جلاله به مومنان خبر داد که جان ها و مال های آنان را خریداری می کند . مومنان از الله جل جلاله سوال کردند. در مقابل آن چه قیمتی به ما می رسد ؟ الله تعالی فرمودند :در عوض آن بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ) یعنی به شما بهشت می رسد.سپس آنان پرسیدند: یا الله کالا و مبیع را چگونه به شما بسپاریم؟ از طرف الله جل جلاله جواب رسید . يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ) یعنی در راه الله تعالی بیرون آیید و بجنگید و جان های تان را قربان کنید آن گاه مبیع به من می رسد. سپس اهل ایمان عرض کردند: پروردگارا! تو خودت فرموده ای که در وقت معامله و خرید و فروش دو تا گواه بگیرید و قولنامه بنویسید حال. گواهان این معامله چه کسانی هستند؟! جواب رسید:(وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ وَالْقُرْآن )یعنی شما از گواهان این معامله پرسیدید: من بر این معامله سه کتاب و پیروان هر سه کتاب را گواه گرفته ام دو مرتبه اهل ایمان پرسیدند: پروردگارا ! تو هر چه بخواهی انجام می دهی و هیچ کس از تو سوال نمی کند . اگر تو پاداش ما را ضایع گردانی آن گاه ما هلاک خواهیم شد!. خداوند متعال در جواب آنان فرمود: وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ ) یعنی کیست وفا کننده تر به عهد خود.از الله تعالی. عمدتا بعد از آن که عقد منعقد شد. معامله یا ندامت و پشیمانی به دنبال دارد یا فرحت و خوشحالی ! حالا این عقد کدام یک را به نبال خواهد داشت؟! الله تعالی ارشاد فرمود:(فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُمْ بِهِ ) یعنی به این معامله شما را نوید و مژده است. سپس برای تاکید بیشتر فرمود:(وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ) . يعني بىون شك همين است كاميابي بس بزرگ به همین دلیل است یک بادیه نشین وقتی از کنار رسول الله (ص) گذشت در حجالی که آن حضرت (ص) همین آیه را داشت تلاوت می کرد. آن بادیه نشین پرسید: این سخن. سخن چه کسی است؟ رسول الله (ص) در پاسخ به وی گفت: سخن الله سبحانه و تعالی است. آن مرد بادیه نشین گفت: قسم به خدا ! تجارت و معامله ای بسیار سودمند است. ما هرگز آن معامله را فسخ نخواهیم کرد . بالاخره او به میدان جهاد خارج شد و جنگید تا آن که شهید شد.

Advertisements

یک پاسخ

  1. سلام خيلي مطلب خوبی بود جزاکم الله خیر

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: